Wioślarz nie jest może tak popularny jak bieżnia czy rowerek treningowy, ale coraz więcej osób decyduje się ćwiczyć właśnie na nim. I mają sporo racji, ponieważ aktywność z wykorzystaniem tego przyrządu sprawia mnóstwo przyjemności, będąc zarazem niezwykle skuteczną. Wioślarz do pracy angażuje mięśnie całego ciała. Sprawdzi się zatem w wielu przypadkach i pomoże zrealizować niejeden treningowy plan. Jak ćwiczyć na ergometrze wioślarskim?

Regularne ćwiczenia bez nadmiernego obciążenia

Kluczem do sukcesu w sporcie amatorskim jest regularne trenowanie i optymalne obciążenie. Na początku najrozsądniej ustawić niski opór wioślarza. Jeżeli przez ostatnie miesiące czy lata nie podejmowało się żadnej aktywności, zalecany jest poziom pierwszy. Potem można podnosić przysłowiową poprzeczkę, co pozwoli wzmacniać wytrzymałość, rozwijać mięśnie oraz poprawiać swoje wyniki. Amatorom często zdarza się podejmować zbyt duży wysiłek, podczas gdy optymalne obciążenie przekłada się na:

  • budowę formy i wzmacnianie organizmu,
  • unikanie kontuzji,
  • czerpanie przyjemności ze sportu.

Prawidłowa technika ruchu

Ustawienie oporu to jedno, ale bardzo ważne pozostaje także prawidłowe wykonywanie ćwiczenia. Wioślarz nie wydaje się skomplikowanym urządzeniem, w praktyce bywa jednak wymagający. Zwłaszcza na początku. Wyprostowanie nóg, odchylenie pleców i zgięcie rąk musi następować w odpowiedniej kolejności. W przeciwnym razie ćwiczenia okażą się nie tylko nieskuteczne, ale także bardzo obciążające. To prosta droga do zniechęcenia i porzucenia treningu. Kilka pierwszych zajęć opłaca się przeznaczyć na naukę płynnego i prawidłowego ruchu. Dzięki temu człowiek nie będzie się męczył ponad miarę. A każdy kolejny wysiłek przełoży się na rozbudowę mięśni, wzmocnienie układu krążenia oraz spory zastrzyk hormonów szczęścia.

Warto ćwiczyć na ergometrze wioślarskim

Lista korzyści płynących z tej formy aktywności jest naprawdę długa. Otwiera ją możliwość wzmocnienia mięśni całego ciała. Bez względu na rodzaj wykonywanych obowiązków, wiek czy tryb życia można skorzystać na tego rodzaju ćwiczeniach. Powszechnym problemem są dzisiaj choroby układu krążenia, wioślarz pomaga wzmacniać serce i przeciwdziałać licznym schorzeniom. Korzystanie z niego to sposób na odreagowanie stresu. Długotrwałe napięcie ma druzgocący wpływ na ludzkie zdrowie, co jest niestety normą w dzisiejszych czasach. Regularna aktywność pomaga się uspokoić, przekłada się także na wzmocnienie odporności psychicznej. Zaletą ćwiczeń na wioślarzu pozostaje ograniczenie tkanki tłuszczowej oraz modelowanie całej sylwetki. To ważne w kontekście rosnącego problemu otyłości wśród Polaków.

Woman obraz autorstwa yanalya - www.freepik.com